
I linje med Vision E-hälsa 2025 då Sverige skall vara bäst i världen på att använda digitaliseringens och
e-hälsans möjligheter har vårt team av läkare och kompetenta IT partners ett unikt erbjudande.


AcesoCare´s affärside är att möjliggöra nya användningsområden inom e-hälsa.
Allt från elektroniska journaler, virtuella besök, diagnostisering, självhantering av kroniska tillstånd till psykologiskt stöd.
En god digital hälsa inom organisationen ger således patienten ett löfte om tillgänglighet och trygghet –
två grundläggande faktorer för ett konkurrenskraftigt erbjudande inom vården.
Khalid Abbasi, Läkare
"Effekten av att arbeta med intelligent automatisering inom vården, har gjort att min roll som läkare fått mer tid över till att vara just läkare, inte administratör"

Digitala vårdmöten – idag en naturlig del av det svenska vårdsystemet.
Planerade läkarmöten på distans har i vissa regioner förekommit för specifika patientgrupper i mer än tio år, men det var först 2016 som marknaden för ”spontana” digitala primärvårdsbesök tog fart.
Idag anses det som standard.
Idag finns det flera olika aktörer som erbjuder digitala tjänster för ordinerad egenvård och hemmonitorering. En patientgrupp kan finna möjligheter att få stöd i sin egenvård eller hemmonitoreringstjänster från offentligt driven primärvård, sjukhusvård eller från privata vårdgivare. Det är tydligt att det inte längre endast är den traditionella offentligt drivna vården som kan erbjuda längre relationer med patienter med långvariga eller kroniska tillstånd.

Hur skiljer sig AcesoCare från andra ?
AcesoCare's läkargrupp är till för vårdcentralen.
Vi är mån om att sätta patienten i fokus och erbjuder därför läkare till etablerade vårdcentraler i kommuner och regioner.
Patienten vänder sig till sin befintliga vårdcentral och behöver inte ändra sina rutiner.
Vårdcentralen i sin tur behåller ansvaret och kontakten med patienten löpande men kan erbjuda digitala vårdmöten för att höja sin kapacitet och prioritera rätt.
